Leonardo Del Vecchio, antreprenorul italian care a început cu un mic atelier de optică în Munții Dolomiți și a ajuns lider mondial în domeniul ochelarilor, a murit la 87 de ani.
Decesul său a fost anunțat luni de presa italiană. Del Vecchio a crescut într-un orfelinat din Milano și a plecat din orașul nordic pentru a se realiza în Agordo, în Alpii de la nord de Veneția, unde a devenit furnizor modest de piese de rame pentru producătorii locali de ochelari.
Compania lui Del Vecchio, EssilorLuxottica, a cumpărat alte entități, devenind cea mai mare din industrie.
Del Vecchio avea o avere netă de 25,7 miliarde de dolari, la 1 iunie 2022, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Acesta deținea 32% din acțiunile EssilorLuxottica. Compania produce rame pentru case de lux precum Armani și Prada.
Dincolo de marca Ray-Ban, compania are peste 180.000 de angajați pe tot globul și o prezență în sectoarele luxului și tehnologiei medicale.
EssilorLuxottica este atât cel mai mare retailer de ochelari din lume, cât și cel mai mare producător de lentile de corecție.
Del Vecchio s-a ferit de celebritate, dar a recunoscut, în fața unui jurnalist, că „întotdeauna m-am străduit să fiu cel mai bun în tot ceea ce fac, asta este”.
„Niciodată nu mi-a ajuns”, a mai spus acesta, referitor la impusul de a fi cel mai bun.
Pe lângă pachetul de acțiuni din EssilorLuxottica, Del Vecchio deținea acțiuni în companii financiare italiene precum Mediobanca SpA, Assicurazioni Generali SpA și UniCredit SpA.
Del Vecchio s-a născut pe 22 mai 1935, în sărăcie la Milano. Băiatul a fost trimis la orfelinat de mama lui, care devenise văduvă și nu-l mai putea îngriji. Avea doar șapte ani. La 14 ani a început să lucreze ucenic la un producător de scule și vopseluri din Milano.
Del Vecchio s-a mutat la Agordo în anii 1960 și a demarat o mică afacere de confecționare de rame de ochelari concepute de alții.
El a înființat Luxottica în 1961 cu 14 muncitori pe un teren pe care l-a primit gratuit de la municipalitate, în încercarea de a restarta economia locală.
Luxottica a început să își producă propriile modele la sfârșitul anilor 1960.
În anii 1980, Del Vechio a început să achiziționeze companii americane și în 1999 a cumpărat Ray-Ban pentru 640 milioane de dolari.
Del Vecchio își dorea să ducă EssilorLuxottica în topul companiilor evaluate la peste 100 miliarde de euro (107 miliarde dolari).
A fost cel mai mare acționar al băncii Mediobanca SpA, cu un pachet de acțiuni puțin sub 20% și unul dintre principalii investitori la Assicurazioni Generali SpA, cel mai mare asigurator din Italia, scrie Mediafax.